Yli 50 000 sähköistä yhteydenottoa kuukaudessa

11.06.2015

Uusi Suomi kirjoittaa artikkelissaan autokaupan muutoksesta. ”Renkaiden potkiminen” on siirtynyt verkkoon ja 75% ostajista etsii tai suunnittelee auton ostoa verkon välityksellä.

Tämä on huomattu myös kivijalkaliikkeissä. Tutkimusten mukaan ennen internetin räjähdystä auton ostaja vieraili keskimäärin 5 liikkeessä ennen ostopäätöstä, nyt vain yhdessä. Eli mikäli liikkeessä näkyy asiakas, luulisi myyjän ponnahtavan penkistä ylös – keskustelufoorumeilta tosin saa edelleen päinvastaisen kuvan. Legendaksi onkin jo muodostunut autokauppiaan lause: ”netti pitäis räjäyttää”, vaan eipä tuo taida enää onnistua – ainakaan dynamiitilla.

Nettiauto.com, markkinajohtaja: ”Meidän kauttamme jätetään autoliikkeille yli 50 000 sähköistä yhteydenottoa kuukaudessa. Kun määrään lisätään kuluttajien välinen yhteydenpito, on sähköisten liidien määrä kuukaudessa yli 150 000 kappaletta, Nettiauton liiketoimintajohtaja Veli-Matti Vänninmaja kertoo.”

Nettiauto.com on yksi markkinapaikka NettiX –markkinapaikkojen joukossa. Muita ovat mm. nettivene, nettikone, nettimoto, nettikaravaani jne. Verkkovierailijoita viikossa yli 800 000 tuhatta!

Näyttökuva 2015-06-11 kohteessa 12.45.14

edealer™ on integroinut ja automatisoinut kaikista NettiX –markkinapaikoista tulevat sähköiset yhteydenotto/tarjous/ostopyynnöt palveluunsa. Yritys, joka käyttää NettiX -markkinapaikkoja tuotteidensa myyntiin, saa sähköiset yhteydenotot työkaluun, joka automaattisesti ohjaa kyselyt eri toimipisteisiin ja hallinnoi näitä Johto näkee reaaliaikaisesti sisääntulleet sähköiset yhteydenotot, milloin asiakkaaseen on oltu yhteydessä, kuka on ollut yhteydessä ja onko tästä tullut kauppaa.  Inbound ostaa tosissaan.