Markkinointiautomaatiosovellus – ja sitten se realismi…

02.02.2016

vuori (kopio)
MARK:in aivan loistava blogipoustaus ja inhorealistinen kuvaus markkinointiautomaatiotaivaasta haaveileville. Hyvä maalaus siitä, mitä amerikkalaisen markkinointiautomatiosovelluksen käyttöönotto vaatii, jotta siitä saadaan edes joskus jotain inputtia takaisin.

Nämä amerikkalaiset softat on tarkoitettu amerikkalaisille pk-yrityksille ja amerikkalainen pk-yritys on hieman eri kalibeeria kuin suomalainen pk-yritys. Jää usein vaan kertomatta…
Paljon paljon paljon yksinkertaisemmin ja kustannustehokkaammin saadaan vastaavat funktiot aikaiseksi yrityksen jo olemassa oleville verkkosivuille, kun oikaistaan parit mutkat ja tehdään hommat niin, ettei ”konsulaattiarmeijaa” tai ananastukkaisia diginaatteja tarvitse hälyttää kahvia tai kokista kittaamaan viikkokausiksi. Eikä ole rakettitiedettä ollenkaan – ei todellakaan. Rahaakin säästyy läjäpäin.

Automaation perusidea on hyvä ja edustaa osaltaan sitä ”digiloikkaa”, jonka tarkoituksena on nimenomaan automatisoida toimintoja, joita vaan on tyhmää tehdä manuaalisesti enää. Se, onko mitään järkeä hankkia lentotukialusta, kun soutuvene riittää, on toinen juttu.

Lyhyt tiivistys poustauksen sisällöstä ja markkinointiautomaatiohärpäkkeen autuudesta:
Tekeminen vähenee -> no ei nyt ihan…
Väki vähenee -> päinvastoin…
Rahaa virtaa sisään -> ehkä, ehkä, ehkä…
Markkinointi ja myynti puhuu keskenään -> pikkujoulukekkereissä…
Markkinointi hoituu automaattisesti -> hehheh…

MARK blogi tästä:
http://www.marmai.fi/blogit/markblogi/ostettiin+markkinointiautomaatiotyokalu+ja+nostettiin+jalat+poydalle/a2334031