Kannetaan rahaa roskiin

26.01.2013

Joutuivat sitten sulkemaan sähkösuorapalvelunsa, kun kuraa täynnä oleva osoitteisto muuttui spämmiksi, joka taas johti mustalle listalle. Menee tovi jos toinenkin ennenkuin pääsevät tekemään liiketoimintaa kuralla olevalla osoitteistolla uudelleen. Herää kysymys, paljonko menee rahaa hukkaan, kun ostetut osoitteistot ovat mitä ovat.

Osoitteistoja eli kohderyhmiä myyvät monet yritykset ja olen aina ihmetellyt, millä kriteerillä kohderyhmän toimittaja valitaan. Pahimmassa tapauksessa laiska asiakas antaa homman kalliille mainostoimistolle, joka ostaa kuraisen osoitteiston, ajaa tähän kohderyhmään sen luovan mainoksen ja toimittaa asiakkaalle kampanjan myötä saadut liidit. Liidit , jotka toimitetaan myynnin käsiteltäväksi sen jälkeen, kun markkinointiosasto on ensin retostellut liidien määrällä (huom. ei laadulla). Ja sitten onkin jo myöhäistä myynnin käydä niihin käsiksi – asiakas osti jo muualta. Ja tästä ei sitten keskustella – kannetaan vaan lisää rahaa roskiin.

Leave a Reply