Joka kolmas asiakasvinkki johtaa kauppaan

27.12.2011

Kävin joulumyrskyn aikana läpi vuoden 2011 aikana toteutetut edealer™ projektit. Päätään näissä projekteissa alkaa nostamaan myynnin ja muun organisaation välille rakennetut edealer™ sovellukset, joiden olennaisimpana funktiona on helpottaa kentällä operoivan henkilökunnan ja myynnin välistä kommunikaatiota. Tässä kommunikoinnissa tärkein ylitse muiden on asiakaskontaktin ja siihen liittyvän muun tiedon kuten kohteesta otettujen kuvien nopea välittäminen myynnille. Myynnillä on huomattavasti helpompaa kontaktoida asiakasta, kun tietää mikä asiakkaalla on vaikkapa rikki, mitä sinne on aikaisemmin myyty tai mitä kilpailija on sinne myynyt.

Tästä edealer™ sovelluksen käytöstä asiakastietojen välittämiseen ja niistä syntyneisiin myynteihin voi isolla pensselillä vetää sellaisen johtopäätöksen, että joka kolmas vinkki johtaa kaupalliseen menestykseen. Tämä johtunee siitä, että tiedon välittäminen kentältä myynnille on helppoa, vinkin antaja voi seurata mitä tiedolle tehdään ja syntyykö siitä kauppaa. Läpinäkyvyys ja avoimuus luo yhteenkuuluvuuden tunteen koko yritykseen ja saa hyviä tuloksia aikaan.

Leave a Reply