Huoltomies, tabletti ja myyntivinkki

06.11.2011

CCS Insight julkaisi 2.11.2011 tutkimuksen, jossa todettiin, ettei tableteista ole vielä businesslaitteiksi. Saanen olla eri mieltä. Alla lyhyt esimerkkikuvaus tablettien käytöstä yritysmaailmassa.

Hieman taustaa. Yrityksellä on huolto-organisaatio, joka toteuttaa päivittäin keskimäärin 5 huoltokäyntiä. Huoltomies ei ole myyntimies ja kuitenkin juuri huoltomies on se, joka jatkuvasti kohtaa tilanteita, jolloin myyjän panosta tarvittaisiin. Yrityksellä oli myyntivinkkien välittämiseen toteutettu erillinen painettu lomake, jota huoltomiehen olisi pitänyt täyttää ja jakaa myynnille. Täyttämättä jäi.

Rakensimme yritykselle edealer™ sovelluksen, joka toimii mainiosti tabletissa. Yrityksen huoltomiehet kuvaavat ja raportoivat tableteilla huoltopisteissä olevian uusittavien teollisuuslaitteiden mallit ja uusimiskohteet ja siirtävät edealer™ sovelluksen avulla nämä tiedot yrityksen myyntimiehille, jolla on myös edealer™ sovellus käytössä. Myyntivinkkien jakaminen on läpinäkyvää eli huoltomies näkee kaikkien lähettämät vinkit, pystyy seuraamaan, koska myyjä ottaa vinkin haltuunsa ja mitä myyjä tälle tekee. Läpinäkyvyys antaa yritykselle mainiot mahdollisuudet motivoida huoltomiehiä ja myyjiä yhteisiin myyntiponnistuksiin esimerkiksi palkitsemalla parhaat vinkin antajat ja parhaat myyjät. Pieni kisa piristää aina.

Leave a Reply