Hakukonemainonta ja liidit

07.01.2013

Vuosi 2012 ja hakukonemainonnan eli Googlen ihmeellinen maailma. Tuli investoitua Googlen Adwords -palveluun ja koukussa ollaan. Lopettaa ei voi, pakko optimoida viikottain omia verkkosivuja, Adword -mainoksia ja hakusanoja. Raakaa touhua ja Googlen Irlannin tilille valuu rahaa vähän väliä. Samalla on oppinut näkemään ja analysoimaan asiakkaiden verkkopresenssiä suhteessa kilpailijoihin ja välillä näyttää hyvältä, välillä ei.

Jos yritys tuottaa palveluita tai tuotteita, joiden kohderyhmä on suppeampi kuin maidon ja leivän ostajat, on liiketoiminnan kannalta kriittistä verkkopresenssi ja nimenomaan hakukone/mobiilioptimoitu -sellainen. Aikuisväestöstä 50% selaa jo verkkosivuja ja hakukonetta uusilla mobiilivehkeillä, vuonna 2015 mobiililaitteiden käyttö ohittaa pöytäkoneet.

Jos ylläolevat perusasiat on hukassa, on turha odottaa asiakaskyselyjä eli liidejä verkon kautta. Sen opin viime vuonna.

Leave a Reply